مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 شهریور 1399 ساعت 09:302020-09-06اقتصادي

جنگل های هیرکانی میراث جهانی هستند نه جای زباله ریختن!


رییس سابق انجمن جنگلبانان ایران، ریختن زباله در حاشیه جنگل ها توسط مردم را نوعی تخریب فرهنگی دانست و اضافه کرد: در حاشیه شهرها و روستاها در استان های شمالی با حجم زیاد زباله مواجه هستیم و مردم باید بدانند که جنگل های هیرکانی به عنوان میراث طبیعی جهان جای زباله نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایسنا، مدیریت جنگل به معنای عام خود در همه جای دنیا و ایران وجود دارد، اما ایران جزو کشورهای گرم و خشک با پوشش جنگلی کم است.

بنابراین منابع جنگلی کشور بسیار ارزشمند است و باید برای حفظ همین مقدار اندک تلاش کنیم؛ به ویژه منابع جنگلی کشور جزو میراث جهانی هیرکانی محسوب می شوند.

حدود 14 میلیون هکتار جنگل در ایران وجود دارد و در این میان، جنگل های شمال کشور بسیار منحصر به فرد است و نزدیکی به دریای خزر و وجود رشته کوه البرز این اقلیم و عرض جغرافیایی را برای رویش درختان جنگلی بی نظیر ساخته است.

جهان توجه خاصی به جنگل های هیرکانی دارد و به همین دلیل حفظ، مدیریت و جلوگیری از کاهش کمی و کیفی جنگل های شمال بسیار حائز اهمیت است، اما متاسفانه موضوعات مربوط با قطع غیر مجاز درختان، حریق، تغییر کاربری در حریم جنگل و.

جنگل های شمال را تهدید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل های هیرکانی میراث جهانی هستند نه جای زباله ریختن!

جنگل های هیرکانی میراث جهانی هستند نه جای زباله ریختن!